Új Jelszó Kérése
Új Jelszó Kérése
Termék Részletek

Gigamic Katamino társasjáték

-10%
Raktárkészlet: NINCS
Gigamic Katamino társasjáték
  • Gigamic Katamino társasjáték
  • Gigamic Katamino társasjáték
  • Gigamic Katamino társasjáték
8 690 Ft
Akció: 7 790 Ft7790
Kezdete: 2016.11.04   A készlet erejéig!
A termék átmenetileg nincs raktáron!
Kérjük hívja ügyfélszolgálatunkat, vagy érdeklődjön e-mail útján!

Több ezer építőjáték egy dobozban! A fejtörőket kínáló, de egymás ellen is játszható logikai játékban a fő cél meghatározott színes pentaminókkal (öt kockából összeálló elemekkel) kitölteni egy adott teret. A Katamino segít a gyerekeknek megérteni a geometria alapelveit, de a felnőtteknek is kínál kihívást. Számos nemzetközi díj birtokosa, világszerte tucatszám vásárolják az iskolák.

  • RÉSZLETES LEÍRÁS:
    A játék elemei:
    12 pentaminó*, 5 kis piros kocka, 2 kis barna hasáb, 1 kis barna kocka, 1 játéktábla, 1 határoló hasáb a játéktér szélének kijelöléséhez, 1 eredeti szabálykönyv, benne: 6 táblázat a SLAM-ekhez, 2 és 3 dimenziós minták, 1 négyzetrácsos tábla a kétszemélyes játékhoz.

    A játékban használt elnevezések:
    *Pentaminó: Hasonlít a dominóhoz, csak nem két, hanem öt összefüggő négyzetből áll, amelyek sokféle formát felvehetnek, de mindig 5 kockányi területet foglalnak el. A játékban 12 különböző formájú pentaminó található.
    PENTA: Pentaminókból álló, teljesen kitöltött téglalap-alakzat, amelynek mérete a játéktáblán a határoló hasáb mozgatásával változtatható.
    Nagyon fontos! A pentaminók tetszőleges irányban forgathatók és letehetők. Kivétel az 1-es pentaminó, amelyet vízszintesen kell lerakni.

    Játékszabály egyszemélyes játékhoz:
    A. NAGYON EGYSZERŰ JÁTÉK – Nagyon kicsiknek (3 éves kortól)
    A 12 pentaminó és a kisebb elemek segítségével próbáld teljesen kitölteni a határoló hasábig tartó területet a játéktáblán. A terület nagyságát a határoló hasáb mozgatásával változtathatjuk.
    Például: 1) A határoló hasábot tedd függőlegesen (állítva) a 9-es és 10-es mezők közé.
    2) Tegyél a területre annyi pentaminót, amennyit csak bírsz.
    3) A hiányzó kockákat töltsd ki a kisebb elemekkel.

    B. EGYSZERŰ JÁTÉK – Kicsiknek (4 éves kortól)
    Döntsd el, hogy a 12 pentaminó mellé az 5 kis piros kockát vagy a 3 kis barna elemet akarod-e használni, és próbáld meg teljesen kitölteni a határoló hasábig tartó területet a játéktáblán.
    Például:1) A határoló hasábot tedd függőlegesen (állítva) a 10-es és 11-es mezők közé.
    2) Tegyél a területre annyi pentaminót, amennyit csak bírsz.
    3) A hiányzó kockákat töltsd ki a választásod szerint barna vagy piros kis elemekkel.

    C. KÖZEPESEN NEHÉZ JÁTÉK – Kicsit nagyobbaknak (5 éves kortól)

    Csak a 12 pentaminót használhatod, a kisebb elemeket nem. Próbálj kirakni annyi 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 és 12 egységnyi szélességű PENTÁT, amennyit csak tudsz.
    Például: 1) A határoló hasábot tedd függőlegesen (állítva) a 4-es és 5-ös mezők közé. Válassz 4 pentaminót,
    amellyel teljesen ki tudod tölteni a területet. Próbáld meg a területet minél többféle különböző pentaminónégyessel kitölteni.
    2) Ha végeztél, tedd a határoló hasábot eggyel kijjebb, az 5-ös és 6-os mezők közé, rakj ki 5-ös PENTÁKAT, és így tovább.
    Minél nagyobb a PENTA, annál nehezebb lesz kirakni.

    D. NAGYON NEHÉZ JÁTÉK – Nagyobbaknak (6 éves kortól)
    Teljesítsd a „KIS SLAM”-et: rakd ki a szabálykönyv 4. oldalon található táblázatban szereplő 42 PENTÁT.
    Tedd a határoló hasábot a táblára függőlegesen (állítva) a 3-as és 4-es számok közé, így kijelölve egy 3x5-ös méretű területet az első PENTA kirakásához. A táblázatban látható, hogy a kirakáshoz melyik 3 pentaminó szükséges. Az „A” sor 3-as oszlopával kezdve ezek a következők: 2, 3, 10.
    Már nincs más dolgod, mint kirakni a 3-as PENTÁT az adott pentaminókból. Ha sikerült, helyezd a határoló hasábot egy oszloppal arrébb (a 4-es és a 5-ös számok közé), így már egy 4x5-ös méretű, 4-es PENTÁT kell kiraknod. Az eddigi pentaminóid (a 2-es, 3-as és 10-es) mellé vedd magadhoz még a táblázat „A” sora és 4-es oszlopa által mutatott számú pentaminót (ez a 6-os lesz).
    Látni fogod, hogy mindig teljesen újra kell kezdened a kirakást; nem lehet egyszerűen csak kibővíteni az előzőleg felépített pentát.
    Ha ezzel is kész vagy, ismét lépj jobbra a táblázat „A” sorában. Egyesével növeld a PENTA méretét, és rakd ki mindegyiket, egészen a 8-asig. Ha végeztél az „A” sorral, azaz kiraktad a teljes „A” szettet, vár még rád további 6 szett (a „B”-től „G” sorig).
    Ha végigmentél a táblázaton, és mind a 42 PENTÁT sikerült kiraknod, teljesítetted a KIS SLAM-et, gratulálunk!

    E. SZUPERNEHÉZ JÁTÉK – Még nagyobbaknak (8 éves kortól)
    Teljesítsd a SLAM-et: az előző pontban leírt módszerrel rakd ki az 5–6. oldalon található táblázat 118 PENTÁJÁT.

    F. HIPERSZUPER-NEHÉZ JÁTÉK – Kis zseniknek és felnőtteknek
    A D. pontban leírtak szerint teljesítsd a következőket:
    – A 96 PENTÁBÓL álló GRAND SLAM-et (7. oldal)
    – A 84 PENTÁBÓL álló SUPER SLAM-et (8. oldal)
    – A 160 PENTÁBÓL álló THE CHALLENGE-et (9. oldal)
    Ha mindezekkel végeztél, akkor találtál 500 PENTÁT a lehetséges 36057 kombinációból.
    TOVÁBBI JÁTÉKLEHETŐSÉGEK
    – Rakd ki a 11–13. oldalon látható alakzatokat.
    – Találj ki további formákat, geometriai alakzatokat, állatokat stb.
    – A KATAMINO építőjátékként is használható.
    – Építsd meg a 10. oldalon látható 3 dimenziós alakzatokat, majd találj ki újakat.
    – Egyedül vagy ellenféllel játszva próbálj minél több pentaminót egymás tetejére helyezni anélkül, hogy az építmény összeomlana.
    JÁTÉKSZABÁLY A KÉTSZEMÉLYES JÁTÉKHOZ
    GYORS JÁTÉK
    Az 1-es és 12-es pentaminót tegyük félre, ezek nem játszanak.
    Az egyik játékosé lesz az egyik kis barna hasáb, a barna kocka és 2 piros kocka, a másik játékosé a másik kis barna hasáb és 3 piros kocka.
    A játékosok a 10 pentaminóból felváltva választanak maguknak egyet-egyet, amíg mindkettejüknek 5 pentaminója nem lesz.
    A határoló hasábot tegyük a 6-os és 7-es mezők közé, két egyenlő részre osztva ezzel a játéktáblát.
    A játékosok egyszerre nekilátnak, hogy a tábla feléjük eső oldalát kitöltsék a saját építőelemeikkel. Akinek ez először sikerül, az a győztes.

    STRATÉGIAI JÁTÉK
    Ehhez a játékhoz a 12 pentaminóra és a négyzetrácsos táblára lesz szükségünk (amely a szabálykönyv hátlapján található).
    A pentaminókat az asztalra tesszük. Kisorsoljuk a kezdőjátékost, aki ezekből bármelyiket lehelyezheti, majd az ellenfele választ egyet, leteszi, és így tovább. A játék győztese az a játékos, aki utoljára tudott pentaminót a táblára tenni.

    JÁTÉKVARIÁNS
    A játékosok előre kiválaszthatják saját, 6 pentaminóból álló szettjüket még a játék megkezdése előtt. Vagy egyesével, felváltva kiválasztják a maguk 6-6 darabját, vagy az egyik játékos lesz a páratlan, ellenfele pedig a páros számozású elemekkel (ehhez lásd az elemszámozást a szabályfüzetben). A játék egyéb szabályai nem változnak.


    Kiemelten fejlesztett készségek: 
    ◗ logika ◗ kombináció ◗ taktika
  • Ajánlott korosztály 
    3 – 120 éves
    Játékosok száma
    1 – 2 játékos részére
    Márkanév
    Gigamic
    Játék nyelve
    magyar leírással
    Játékidő
    10 perc
    Szállítási idő 
    1 munkanap
    Szállítási költség 
    790 Ft
    VTSZ/SZJ
    9504
    Raktárkészlet
    NINCS
    Cikkszám
    302018
Webáruház készítés
Weboldalunk további használatával jóváhagyja a cookie-k használatát az adatvédelmi nyilatkozatban foglaltak szerint.