iKNOW kvízjáték - Tactic

-11%
Raktárkészlet: NINCS
iKNOW kvízjáték - Tactic
iKNOW kvízjáték - Tactic
iKNOW kvízjáték - Tactic
iKNOW kvízjáték - Tactic
iKNOW kvízjáték - Tactic
iKNOW kvízjáték - Tactic

iKNOW - ahol a tudás és a taktika együtt küzd meg egymással!

7 590 Ft
Akció: 6 780 Ft
Kezdete: 2019.12.03   A készlet erejéig!
Nincs raktáron
Értesítést kérek, ha újra lesz raktáron
Kedvencekhez
Ajánlom
Nyomtat
Kérdés a termékről
Részletek
Hasonló termékek
Adatok
Vélemények
Cikk
Még több cikk
Részletek

Míg a versengő társasjátékok igen nagy részében taktikai készségünket tesszük próbára, addig egy jó kvízjátékban jellemzően a lexikális tudásunkkal kell fölényeskedjünk. De mi történik akkor, ha ez a két tulajdonság egymással küzd meg? A nemzetközi díjnyertes iKNOW társasjátékban mindkettőre szükségünk lesz, mert az igazi kihívást jelentő műveltségi kérdések megválaszolása mellett a vetélytársaink válaszának helyességére is licitálhatunk minden fordulóban. A játék négy témakörben 1600 kérdést sorakoztat fel, amelyek megfejtéséhez 4800 különböző mélységű támpont visz közelebb. Vajon ki fog győzni? Aki jó taktikus és hamar kiismeri ellenfeleit, vagy aki élő lexikonként mindenre tudja a választ

 

A doboz méretei:22x22x8 cm

 

Díjak és jelölések:

2014 Hra roku jelölés
2013 Årets Spil Best Adult Game győztes

 


A játék tartalma:
- 400 kártya
- játéktábla
- 6 iKNOW bábu
- 6 iBET bábu
- 1 témakör jelölő
- játék zsetonok (25 fehér, 25 fekete) és a szabályok

Hasonló termékek
Adatok
Ajánlott korosztály
15 – 120 éves
Játékosok száma
2 – 6 játékos részére
Márkanév
Tactic
Játék nyelve
magyar
Játékidő
45 perc
EAN
6416739538181
Szállítási idő
1 munkanap
Összetettség, nehézségi fok
egyszerű
Boardgamegeek.com nehézségi szint
1,78/5
Méret
A doboz méretei:22x22x8 cm
Szállítási költség
990 Ft
VTSZ/SZJ
9503
Raktárkészlet
NINCS
Cikkszám
iknow_538181
Vélemények
Legyen Ön az első, aki véleményt ír!
Cikk

iKNOW

A társasok világában nem épp a kvízjátékok fejlődnek a legdinamikusabban, az biztos, mert a legtöbb ilyen játék struktúrájában igazából nem bonyolultabb a Ki nevet a végén?-nél: a kérdező feltesz egy kérdést, és ha tudom a választ, kapok egy pontot vagy továbbléphetek – ennyi. Ezt próbálták már sokan jobb-rosszabb ötletekkel seggbe rugdosni, de igazán komoly eredményt eddig nem sokan értek el.

Az iKNOW is erre tesz egy kísérletet, ráadásul elég ötleteset:

ANNYIRA ÖSSZEKAVARJA A KVÍZJÁTÉKOK SABLONJAIT, HOGY IGAZÁBÓL FÉLIG MÁR STRATÉGIAI JÁTÉKKÁ VÁLIK.

Az alap persze a kérdezz-felelek, és ez az a szint, ahol még a legkevésbé tér el a megszokástól, még akkor sem, ha tényleg a világ minden területét lefedik a kitalálandó dolgok: a szokásos témákat (történelem, kortárs és régi művészet, emberek, tudomány és a többi) leginkább a nagyon nehezen megfogható fogalmak bevezetésével frissíti, van például olyan feladvány, amiben a válasz az, hogy „Az 1930-as évek”.

Mégis inkább a játékmenet az, ami igazán újszerű. A játékosoknak a kérdés kategóriáját, témáját hallva előre kell eldönteniük, hogy vajon hány információ után fogják majd tudni a választ, mivel minden kérdés három részből áll: az első valami kevesek által tudott infót csepegtet csak, mint például, hogy az adott híres filmszínész a világháborúban melyik városban harcolt. A harmadikból viszont már egész könnyű kitalálni, legalábbis ha alapból van valami lövésünk a témáról. Úgyhogy minden kör a kockáztatásról is szól, mert persze annál több pontot kapunk, minél gyorsabban kitaláltuk, amit kellett.

Másrészt egy-egy kör nem csak a válaszolásról szól: a kockázat, meg közben a megszerezhető pontok száma tovább nő, ha még arra is fogadok, hogy a többi játékos vajon tényleg tudni fogja-e választ egyetlen infóból. Mindezzel egy kicsit bejön az önismereti és az egymás ismeretén alapuló vonulat is, ami a világtörténelemben eddig minden társasjátéknak jót tett, és nem az iKNOW lesz a kivétel.

Harmadrészt pedig van egy kis játéktábla is, amelyen nem mindegy, hogy a játékosok milyen sorrendben teszik le a bábuikat minden kör elején, például mert minden nehézségre csak ketten tehetnek, és még ezen belül sem mindegy a sorrend, mert mindig az első válaszol először. És ez nagyobb újítás a kvízjátékok között, mint amilyennek elsőre hangzik: a tudásra épülő játékból így akár kiiktatható a tudás, ha vagyok olyan sunyi, hogy arra építek, a nálam okosabb úgyis kimondja majd előttem a jó választ, nekem meg elég lesz megismételni. (És akkor az olyan csodálatosan kárörömteli helyzetekről még nem is beszéltünk, mint amikor valakinek annyira nincs gőze a témáról, hogy helyesen megismételni sem tudja az előtte már más által kimondott, jó választ.)

Úgyhogy az iKNOW többet újít a kvízjátékok alapkoncepcióján, mint amennyi újítást laikusként egyáltalán el lehetett képzelni korábban, és ez nagyon jót tesz az élmény összetettségének. Pontosabban az iKNOW összetett játék tud lenni az ékegyszerűségűek között, és ezért az ember sokkal többet is megbocsátana neki, mint a néhány fordítási hibát a feladványok között, vagy az idióta, Apple-majmoló nevet.

 

Kiknek ajánljuk: A kvízjátékok kedvelőinek egyenesen kötelező, és ez kivételesen még azoknak is bejöhet, akik amúgy utáljak az egész műfajt.

Hányan játszhatják: Ez ritkaság, de ketten is ugyanolyan élvezetes, mint többen. Elvileg hatan lehet játszani, de a bulizók leleményét ez még nem törheti meg: a hat bábuval, ha ez nem is szerepel a szabályban, nyugodtan játszhat akár hat háromfős csapat is.

 

Forrás: Index,2017.02.25. 16:13

Még több cikk
argep.hu