A Wombattle-ben a játékosok megpróbálják egymást felülmúlni kihívásról kihívásra. Az egyes próbák győztese egy-egy akadálytól szabadul meg. Aki előbb megszabadul az összes akadálytól, az nyer és megkapja a fődíjat. A "Játékosok választása" különdíjat is az kapja, aki a legtöbb szavazatot kapja a szellemes megoldásokért.
Minden forduló négy fázisból áll:
1. PRÓBATÉTEL
A játékmester felveszi és megvizsgálja az aktuális kihíváskártyát, majd eldobja a dobókövet. Ez dönti el az adott forduló kategóriáját (lásd később: Dobókő). A játékmesternek fél perce van arra, hogy a többi játékosnak olyan Próbát találjon ki, amely kapcsolódik a kihíváskártyához ÉS az aktuális kategóriába tartozik.
2. CSATA
A játékosok megküzdenek egymással. Végrehajtják a játékmester által az utolsó fázisban meghatározott próbát.
3. EREDMÉNYHIRDETÉS
A játékmester befejezi a próbát, és kihirdeti a forduló győztesét vagy a döntetlen eredményt. A győztes az egyik akadályjelzőjét a dobótábla egy szabadon választott lyukába helyezi, amely az adott forduló próbájának megfelelő kategóriájú színű.
Döntetlen esetén, ha több játékos egyformán jól teljesítette a próbát, vagy ha mindannyian elbukták a próbát, az számít győztesnek, aki a leggyorsabban kiáltja, hogy "Wombat".
4. A JÁTÉKOSOK SZAVAZNAK
A forduló végén, ha egy játékos egy játékostársa megoldását találta a legviccesebbnek, akkor a közös készletből 1 szavazókupont adhat az adott játékosnak. Minden személy minden fordulóban csak egyszer szavazhat. Ezután a játékmester nem szavaz, de szavazatokat fogadhat. Ha legalább egy játékos szavazott az aktuális fordulóban, akkor a játékmester kap egy szavazatjelzőt a tetszetős forduló felügyeletéért.
Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)