Vikingdoms - 2 személyes társasjáték

-10%
Raktárkészlet: VAN
Vikingdoms - 2 személyes társasjáték
Vikingdoms - 2 személyes társasjáték
Vikingdoms - 2 személyes társasjáték
Vikingdoms - 2 személyes társasjáték
Várható kiszállítás : 2019.09.24

Ki lesz kettőtök közül a vikingek királya? Ki szerzi meg előbb az uralkodóhoz méltó vagyont? Vad tengerek szigeteit kell ehhez meghódítanotok, falvakat és kikötőket építenetek, és megvédeni a seregeteket. A portyáitok sikerei a toborzáson múlnak. A vikingek ravasz harcosok: számolnotok kell azzal, hogy folyton változtatják a lépéseiket.
A Vikingdoms egy absztrakt stratégiai játék, amelyben a táblán ravaszul lépkedve kell összeállítani a portyázó csapatot. A feladat egyszerű, de veszélyes: szíts lázadást az ellenfeled táborában, ejtsd foglyul az embereit, és állítsd magad mellé őket! Legyen Tiéd a diadalmas sereg, mely méltó királyként a trónra emel!

3 990 Ft
Akció: 3 590 Ft
Kezdete: 2019.08.05   A készlet erejéig!
Cikkek
Részletek

A játék tartalma:
- 6 táblaelem
- 12 területlapka
- 24 viking
- 4 területjelző
- 4 szövetségeslapka
- 1 fosztogatásjelző
- játékszabály

A doboz méretei: 10 x 15 x 4 cm

Bemutató videó:

12 – 120 éves
Játékosok száma
2 – 2 játékos részére
Márkanév
Mind Fitness Games
5999556750338
7,5/10
Összetettség, nehézségi fok
összetett
Boardgamegeek.com nehézségi szint
2,50/5
Méret
A doboz méretei: 10 x 15 x 4 cm
Szállítási költség
990
VTSZ/SZJ
9503
vikingdoms_750338
Vélemények
Legyen Ön az első, aki véleményt ír!
Cikkek

Vikingdoms

Hogy Magyarországon is egyre komolyabban állnak a felnőtteknek szánt társasjátékokhoz, azt az is jelzi, hogy egyre több teljesen magyar fejlesztésű és kivitelezésű játék jelenik meg a piacon. Dorsonczky József remek gladiátoros játékát, a Sponsiót már dicsértük, de a játékkészítő munkái közül pont az nevezhető kakukktojásnak, bár szerencsére nem az ötletesség tekintetében. Dorsonczky nevét a legtöbben az absztrakt – azaz nem történetre és karakterekre épülő, hanem a sakkhoz, malomhoz vagy góhoz hasonló – játékai miatt ismerik.

Hazavittünk egy teljes szabadulószobát egy dobozban, és jobb volt, mint az igazi. És még egy baromi jó, magyar fejlesztésű társasjátékot is kipróbáltunk.

A Six MaKING a legnevesebb társasjátékos vásáron, Essenben is sikeres volt, ennek megjelent már a Sixth nevű változata is. De Dorsonczky jó érzékkel rájött, hogy a legjobb lenne összekötni a két tábort (az absztrakt játékok kedvelőit és az ellenzéket), úgyhogy fogta saját korábbi ötletét, kiegészítette egy másik, stratégiai játékötlettel, és az egészet egy kerettörténet szárnyai alá terelgette.

Vikingdoms
Vikingdoms
Fotó: Bődey János / Index

A Six MaKING alapötlete nagyon egyszerű, lényegében a sakk és a malom szabályait ötvözi egy saját találmánnyal: a korongok egymásra léptetéséből tornyokat kell építeni, és a magasság határozza meg, hogyan mozoghat a játékos. A Vikingdoms egy ilyen körrel kezdődik, a játékosok – a viking seregek vezetői – így döntik el, hogy ki indul előnyből a portyán. Ha kialakult a hat korongból álló torony (erre utal az absztrakt játék neve), akkor indul a stratégiai kör, amelyben a vikingek falvakat, kikötőket, erődöket foglalnak el, és az a céljuk, hogy a másik játékosnál előbb legyen három egyforma hódításuk vagy több pénzük.

A Vikingdoms gyors és pörgős játék, és épp annyira összetett, hogy az ne menjen a lendület rovására, de azért unalmassá se váljon. Amit főleg

A NAGYSZERŰ ALAPÖTLETTEL ÉR EL,

mármint azzal, hogy minden falufoglalós kör után újra egy malom- vagy sakkszerű játék kezdődik, és így tovább. Viszont ha unalmassá nem is tud válni a nem kimondottan sokféle lehetőség ellenére sem, az azért igaz, hogy nagyon gyorsan véget ér, amit előnynek és hátránynak is lehet tekinteni attól függően, hogy örülünk, a kevés időnkbe azért belefért egy játék, vagy ha már elkezdtük, szeretnénk bele is mélyedni a dologba.

A Vikingdomsnak van viszont egy komoly hibája: a készítők valamiért mindenképpen azt akarták, hogy a szabály elférjen egyetlen lapon, így viszont elsőre nagyon nehezen érthető, mit és hogyan is kéne csinálni. Konkrétan vannak olyan információk, amelyek nem szerepelnek a szabályban, és csak az első, így viszont nem túl élvezetes játék után tudja kikövetkeztetni az ember a játék logikája alapján, hogy hogyan is mennek a dolgok a vikingek között. Még szerencse, hogy ha az ember már úgyis megvett egy játékot, aligha hagyja a francba az egészet egy rossz élmény alapján, és azért csak kikaparja magának a gesztenyéjét. Olyan sokáig azért szerencsére nem tart eljutni a napsütötte sávig.

Kinek ajánljuk: Azoknak, akik az absztrakt játékokra buknak, de azért egy kicsit belekóstolnának a stratégiába is, meg az ő ellentétüknek is: akik soha nem állnának neki sakkozni, de a megfelelő köntösben azért szívesen kipróbálnak egy ötletes absztraktot is.

Forrás: Index, 2017.06.11. 12:56