A játék célja, hogy 3 forduló után a legtöbb győzelmi pontot szerezd meg. Mind a 3 forduló után pontozásra kerül sor, a harmadik forduló után pedig további végső pontozásra. A játékosok sorában a három új növekedési kupac egyikéből kell kártyákat húzniuk, vagy 1 véletlenszerű kártyát kell levenniük a képpel lefelé lévő pakliról. Azzal kezditek, hogy megnézitek az első lefordított kupacot, és eldöntöd, hogy akarod-e húzni ezeket a kártyákat, ha igen, akkor ezek egyszerűen a játékterületedre kerülnek, vagy azonnal aktiválódnak és eldobhatók. Ha úgy döntesz, hogy nem veszed el ezt a kupacot, visszateszed a húzási területre, és egy másik képpel lefelé fordított kártyát teszel rá. Két további kupac van, és ez a folyamat addig ismétlődik, amíg el nem veszel egy kupacot, vagy egy képpel lefelé fordított kártyát, ha nem akarsz egyet sem, soha nem tudsz visszamenni egy korábban visszatett kupachoz.
Amikor törzskártyákat húzol, azok vagy meghosszabbítják a területeden már játékban lévő törzseket, vagy új fát indítanak. A lombkoronakártyákat, amikor húzol, lehetőleg egy nyitott törzsre kell helyezni, és a fát teljesnek kell tekinteni, ami azt jelenti, hogy nem lehet további törzseket hozzáadni. Minden más kártya a játékterületedre kerül, kivéve a szárazság, amely arra kényszerít, hogy azonnal eldobj egy kártyát az erdődből. Miután az összes kártyát lehúztátok a pakliból, a forduló véget ér, és pontozásra kerül sor. Először néhány vadon élő állat aktiválja a szezon végi bónuszát. Ezután a magkártyák feloldódnak azzal, hogy a magpakliból kártyákat húzol attól függően, hogy hány tűzkártya van a területeden, és magkártyánként egy kártyát helyezel el az erdődbe. A fenyegetések ezután esetleg elpusztítják a területeteken lévő kártyákat, és potenciálisan az ellenfeleiteket is, ha elég sok azonos veszélyforrással rendelkeztek. Az elkészült fák ezután a törzsük és lombkoronájuk alapján pontokat kapnak, és egy állatjelzővel jelzik, hogy pontot szereztek. A legmagasabb elkészült fával rendelkező játékos kapja a legmagasabb fa díját az adott szezonban, és ez a fa nem nyerheti el a következő fordulók legmagasabb fa díját. A növények és az időjáráskártyák a felsorolt feltételek szerint pontoznak. Végül a vadon élő állatok és fák kivételével minden kártyát eldobtok az erdőterületetekről.
Ezután kezdődik a következő forduló, kivéve, ha ez volt az utolsó forduló. A játékosok a vadon élő állatokon feltüntetett pontokat kapják, és 10 pontot kap az a játékos, akinek a legtöbb elkészült fája van. Az a játékos nyer, aki a legtöbb pontot kapja, a döntetleneket a legtöbb vadon élő fa dönti el. A játékhoz több modul is tartozik, amelyek további vadon élő állatokat, veszélyeket, növényeket és folyamatos eseményeket tartalmaznak, amelyek minden évszakban változnak. A fordulók nagyon gyorsak a játékban, mivel te döntöd el, hogy melyik halmot húzod, így a fordulók közötti állásidő nagyon alacsony. A játékot 2 játékosra tervezték, de vannak szóló szabályok és egy 3-4 játékosos változat is.
Eredeti név: Canopy (2021)
Tervezte: Tim Eisner
Illusztrátor: Vincent Dutrait