A Lisboa egy tematikában gazdag, erőforrás-menedzsment játék a nagy múltú portugál főváros újjáépítéséről a 18. században bekövetkezett szörnyű katasztrófák sora után.
A Lisboa az 1755-ös nagy földrengés utáni újjáépítéséről szól.
1755. november 1-jén Lisszabonban egy 8,5-9,0-es erősségű földrengés történt, amelyet szökőár és három napig tartó tűzvész követett. A város szinte teljesen elpusztult. Pombal márki - Sebastião José de Carvalho e Melo - volt az akkori külügyminiszter, és a király őt bízta meg Lisszabon újjáépítésével. Pombal márki összegyűjtött egy mérnökökből és építészekből álló csapatot, ti, a játékosok pedig a nemesség tagjai vagytok; olyanok, akik a befolyásotokat az új város újjáépítésében és üzleti fejlődésében fogják használni. Az építészekkel együtt fogtok dolgozni, hogy újjáépítsétek Lisszabont, a márkival együtt, hogy fejlesszétek a kereskedelmet, a királlyal együtt, hogy megnyissátok az összes épületet, de az igazi ok, amiért mindezt teszitek, nem a nagyság, a hírnév vagy akár a vagyon, hanem a legfontosabb dolog, ami abban az időben a legfontosabb: a paróka.