A játék tartalma:
- 1 Játéktábla
- 60 feladványkártya megoldásokkal és egy jelmagyarázat kártya
- Jelzők (összesen 11 darab)
- Lézer – 1 db
- Célpont/tükör – 5 db
- Fénytörő – 2 db
- Dupla tükör – 1 db
- Ellenőrzőpont – 1 db
- Blokkoló – 1 db
A játék menete:
1. Minden egyes jelzőnek meg van a meghatározott célja. Az első játék előtt tedd fel a jelzőket a táblára, és használd őket, értsd meg, hogyan működnek. A második oldalon találsz egy leírást a jelzőkről, a jelmagyarázat kártya pedig segíthet beazonosítani az egyes jelzőket.
2. Tedd fel a megadott jelzőket a táblára. Amikor az egyes jelzőket felrakod, gondold át, hogy iránya és tulajdonságai segítségével hogyan irányíthatod majd a lézersugarat. Nem kell sietned, csak kövesd ezeket az egyszerű szabályokat:
a./ Ha egy jelző a feladványban a táblára van rajzolva, akkor azt onnan nem mozdíthatod el. Ha a szimbólumban egy kérdőjelet látsz, akkor forgathatod a jelzőt, de máshova át nem teheted.
b./ Minden, az “EZEKET HASZNÁLD” felirat alatt felsorolt jelzőt használnod kell.
c./ Pontosan a feladványkártyán szereplő mennyiségű célpontot kell aktiválnod.
Helytelen:
- a 3 szükséges célpontból csak 2 lett aktiválva
- 2 jelzőt nem használtál
Helyes: minden jelzőt használtál
d./ A lézersugárnak minden, a feladványkártyán felsorolt jelzőt érintenie kell legalább egyszer (kivéve a blokkolót).
3. Ha úgy gondolod, jól helyezted el a jelzőket a táblán, nyomd meg a Lézer jelző tetején található gombot, hogy útjára indítsd a lézersugarat.
4. Ha a sugár a megadott mennyiségű célpontot aktiválta, és (a blokkoló kivételével) minden jelzőt érintett legalább egyszer – nyertél!
Ellenőrizd a megoldást!
Ne feledd, hogy minden feladványnak csak egy helyes megoldása van. Ha megoldottál egy feladványt, fordítsd meg a kártyáját, és ellenőrizd a hátoldalon, hogy egyezik-e.