Mallorcán megkezdődött a szüret. Citromok, narancsok és más gyümölcsök várják, hogy Ön szüretelhessen. Ha a szamárkocsiddal gyorsan eljuttatod a betakarított gyümölcsöket Mallorca lakóinak, semmi sem állhat a győzelmed útjába a FINCA játékban.
A Finca játékban a játékosok a gyümölcstermesztők szerepébe bújnak. A te feladatod, hogy mindig legyen megfelelő mennyiségű gyümölcs a készleten, hogy a lakosság igényeit kielégítsd. Minél jobban sikerül ez, annál több győzelmi pontot kapnak a játékosok.
Mindegyiküknek van néhány munkása, akiket szélmalom alakú körpályára küldenek. Minden szélmalomlevél egy-egy gyümölcsfajtát mutat.
A játékosok egy gyümölcsfajtát egyszerűen úgy tudnak betakarítani, hogy egyik bábujukat a megfelelő szélmalomlapra helyezik. Ehhez azonban csak egy gyümölcs áll rendelkezésre. Jobb, ha a saját vagy mások figurái már ott vannak. Ekkor a játékos annyi gyümölcsöt kap, ahány játékfigura van a szélmalom lapátján elhelyezve.
Az odajutáshoz azonban időzítésre is szükség van. Ugyanis a lépések körét a kiindulási mezőn lévő bábuk száma határozza meg.
Ezen a ponton a FINCA legalább annyira egyszerű, mint amennyire trükkös. Nem elég, ha a saját figuráinkat véletlenszerűen küldjük körbe a pályán, hogy bármilyen gyümölcsöt betakaríthassunk. Inkább jó szemre van szükség. Mert ha a megfelelő pillanatban lecsapsz, gazdag termést hozhatsz. De vigyázz: az ellenfelek ugyanerre törekszenek.
A győzelmi pontokat a szükséglet teljesítéséért kapod. Mallorca szigetének térképe több régiót mutat. A régiókban lapkák vannak. Ezek azt mutatják, hogy az emberek milyen gyümölcsszállítmányt szeretnének. Az igény kielégítéséhez a játékosoknak nemcsak a megfelelő gyümölcsöt kell raktáron tartaniuk, hanem szamárkocsival is rendelkezniük kell. Ez a szélmalomkörúton is elérhető.
Egy szamárszekéren hat gyümölcs fér el. Ha jól megtervezed a szüretet, akkor egymás után több települést is meg tudsz célozni, és az ottani lapkákat feltölteni. Amint egy régió szükségletei teljesen kielégülnek, a játékos egy fináncot helyez el. Ez "blokkolja" a területet. Amint egy bizonyos számú fincát elhelyeztek, a játék véget ér. Az a játékos nyer, akinek a legtöbb győzelmi pontja van. Az összegyűjtött lapkák mellett a játék során elérhető bónuszpontok is számítanak.
A speciális akciólapkák további lehetőségeket kínálnak a játékosoknak. Játékonként egyszer használhatnak különösen nagy szamárkocsit, szállíthatnak egy gyümölccsel kevesebbet, vagy különleges mozgásokat végezhetnek a szélmalom-pályán.
Az EL RAZUL bővítményt már tartalmazza a játék. Ez egy kicsit több interakciót és nagyobb bosszúságfaktort kínál. Két új szélmalomlapát van. Az egyik egy joker kártya, a másik két kívánsággyümölcsöt hoz, és arra kéri a játékost, hogy mozgassa az El Razul figurát a játéktáblán. Ez lehetővé teszi, hogy a kívántnál másfajta gyümölcsöket szállítson az adott régióba. A bővítmény aszálylapkákat is tartalmaz. Ezek negatív pontokat hoznak, és szamárszekerekbe kerülnek, de lehetővé teszik, hogy gyümölcsöt vegyetek ki a játékkészletből. Végül a bábucsempék lehetőséget adnak arra, hogy játékonként egyszer valaki más karakterét használjátok a szélmalom-pályán a gyümölcsszürethez.
Eredeti név: Finca (2018)
Tervezte:Wolfgang Sentker, Ralf zur Linde
Illusztrátor: Franz Vohwinkel