Amíg egyetlen klán sem imádja az adott Kami-t, addig a figura csak áll ott, és figyeli a halandók tetteit. Amint azonban az egyik klán elküldi egyik sintóját, hogy imádja azt a Kami-t, elveszi annak Kami-hatalomkártyáját (egy teljesen új elemet), és a klán képernyője mellé helyezi, hogy jelezze, hogy az adott isten kegyeit élvezi. Amíg egy Kami kegyében álltok, addig annak figurája alapvetően a ti figurátoknak számít. El lehet mozgatni, amikor marsallkodsz, és 1 erőnek számít a klánodban, amikor a betakarításokról és a csatákról döntesz. Továbbá, mivel hatalmas erők, a Kami-kat soha nem lehet túszul ejteni, árulással megcélozni, vagy akár megölni!
Sőt, a Kami-kártya felsorol egy különleges erőt, amelyet a játékos választhat, hogy aktiváljon. A Kami-erő használatához a játékosnak fel kell fogyasztania az adott Kami-t imádó shintói közül egyet. A hit elsöprő erejű demonstrációjaként a Shinto lekerül a templomlapkáról, és visszakerül a tartalékba (bár technikailag nem ölték meg). Amikor ez megtörténik, a Kami-kártyán lévő erő aktiválódik, és az irányítója megkapja az erejét!
A játékosok azonban elveszíthetik egy Kami kegyét, vagy úgy, hogy a Kami erejének aktiválásához elfogyasztják az egyik Shintójukat, vagy azért, mert egy másik játékos több Shintót toborzott az adott Kaminak, mint ők (vagy egyenlő a Shintók száma, de több becsülete van, mint nekik). Ha ez megtörténik, a Kami-kártya és a Kami irányítása azonnal átkerül az új játékoshoz, aki mostantól minden előnyét elnyeri annak, hogy az adott Kami kegyeit élvezi (beleértve azt is, hogy aktiválhatja a Kami erejét!).