40.000 FORINT FELETT INGYEN SZÁLLÍTÁS!!! 9.000 Ft feletti vásárlásnál INGYENES 40.000 Ft értékű Zalakarosi Welness utalvány! A kosárnál válaszd ki az ajándékot! Szállítás 890 Ft-tól!

Backgammon 46x30 cm-es műbőr kofferban

Cikkszám: 
TJR10307

Backgammon fekete-zöld-piros műbőr kofferban, zárt méret 46x30 cm

A doboz tartalma: 4 db dobókocka, 1 db duplázókocka 2x15 kő,2db kockadobó pohár, piros és fehér korongokkal
A BACKGAMMON valószínűleg több mint 5000 éves játék, ha az Úr városában talált sumér játéktábla és a mai BACKGAMMON játék hasonlóságát vesszük alapul. A BACKGAMMON játék kétszemélyes táblajáték, és vitatott, hogy mennyiben logikai játék és mennyiben szerencsejáték. Mindenesetre az egyik legősibb és legismertebb játék.



Ajánlott korosztály:
8 éves kortól
Játékosok száma:
2 – 2 játékos részére
Játékidő:
20 – 40 perc
Nincs raktáron

A termék jelenleg nincs raktáron. Amennyiben rendelhető és van „kosár gomb” meg tudja rendelni mert hamarosan a raktárunkban lesz (1-2 munkanap).

19 440 Ft
Kedvezményeket keres?
Részletek

A Backgammon játék leírása: 
A cél a saját 15 bábut a 24 mezőn át körbe haladva hazajuttatni. A játékosok felváltva dobnak két kockával és a dobott értéket tetszőleges saját bábuval léphetik le: vagy egy saját bábuval az összértéket, vagy a két kocka értéket külön-külön, két bábuval. Speciálisan díjazott dobás: a "dupla", amelynek eredménye ugyanabban a lépésben kétszer is végrehajtandó. Ha valamennyi bábu beérkezett már saját utolsó negyededbe (jobbra lent 6 db mező), akkor el lehet kezdeni ezeket levenni. Az nyer, akinek előbb sikerül összes bábuját levennie. 

Kiinduló állás: 
A tábla szemközti oldaláról nézve, tehát mindkét játékosnak a saját oldalán a jobb alsó negyed 6 mezője az induló negyed, és az óra járásának megfelelő irányban kell a bábukat az utolsó, tehát a jobb felső negyedbe juttatni. Induláskor mindkét fél a saját oldaláról számított első mezőjére 2 bábut, a 12. mezőre a tábla bal szélső mezője) 5 bábut, a 17. mezőre 3 bábut a 19.-re 5 bábut tesz. 

Szabályok: 
1. Nem érkezhet a bábu olyan mezőre, amelyen már több ellenséges bábu áll. 
2. Ha olyan csúcsra érkezik a lépő bábu, amelyen csak egyetlen ellenséges áll, akkor azt kiüti és a kiütött bábu a "sorompó"-ba (a tábla függőleges középvonalába) kerül. 
3. Mindaddig amíg egy játékosnak van bábuja a sorompóban, csak azzal léphet. A sorompóból a táblára visszakerülni, csak az induló negyededbe (a jobbra fenti 6 csúcs, 1-től 6-ig számozva) lehet. 
4. Ha egy játékos valamennyi bábuja beérkezett már saját utolsó negyedébe (lásd "belső mezők"), akkor megkezdheti azok levételét. Az nyer, akinek előbb sikerül összes bábuját levennie. 
5. A levétel is kockadobásokkal történik. Arról a (mintájáról "csúcsnak" nevezett) mezőpontról vehető le egy bábu, amelynek számát a dobás értéke mutatja. 
6. A pálya bejárásakor nem érkezhet a bábu olyan csúcsra, amelyen már több ellenséges bábu áll. Ezek az ún. "blokkolt mezők". 
7. Ha olyan csúcsra érkezik a lépő bábu, amelyen csak egyetlen ellenséges áll, akkor azt kiüti és a kiütött bábu a "sorompóba" kerül. 
8. Mindaddig amíg egy játékosnak van bábuja a sorompóban, csak azzal léphet. A sorompóból a táblára visszakerülni, az érkezési lépésszabályok betartásával, de visszafelé haladva lehetséges. 

Értékelés: 
Ha a vesztesnek nincs bábuja ellenfele belső mezőjén, akkor 1, vagy 2 pontot ér a győzelem attól függően, hogy a vesztesnek sikerült-e legalább 1 db bábuját levennie a tábláról. Ha a vesztesnek még ellenfele belső mezőjén is maradt bábuja, akkor a győztes 3 pontot kap. 

Hazárdjáték szabályai: 
Ha a verseny fogadásos tétre megy, akkor a partik megkezdése előtt kell megegyezni az alaptétben, melynek értékét a játék során a "kontra, rekontra,..." bemondási szabályok szerint többször duplázhatják a játékosok. Az első duplázást bármelyik játékos bejelentheti, ezt követően váltakozva illeti meg őket a duplázásra vonatkozó ajánlattétel joga. A duplázási ajánlatot mindig az ellenfél lépését követően, a saját lépés (dobás) megkezdése előtt kell bejelenteni. Ha ezt az ellenfél nem fogadja el, akkor feladta a partit és veszíti addigi tétjét. 
A megállapodott duplázások összességét a "duplázó kockán" 2-től 64-ig beállított értékkel jelzik a játékosok. 


Adatok
Játékszabály nyelve:
angol
Szükséges nyelvtudás:
nyelvfüggetlen
EAN:
8717072000174
VTSZ/SZJ:
9504
Csomagajánlatok
Az alábbi termékeket ajánljuk még
Termékajánló
Vélemények
Legyél Te az első, aki véleményt ír erről a játékról!