A 18. század végén kezdődik az ipari forradalom. Az első gyárakat olyan üzletemberek alapították, mint Richard Arkwright, aki az első gyapjúfonó üzemet üzemeltette olyan gépekkel, mint a "Spinning Jenny" és a vízkerék.
Az Arkwright - A kártyajátékban egy vállalkozást vezetsz, és a különböző gyáraidban munkásokat foglalkoztatsz, hogy árukat állítsanak elő és adjanak el. Minél több munkás, annál több árut tudsz eladni - de készülj fel a válságokra és a kemény versenyre.
A játék három évtizedre (1770/1780/1790) terjed ki, évtizedenként négy fordulóra osztva. A sorodban új kártyákat játszol ki a kezedből, hogy gyárakat nyiss és a meglévőket fejleszd, fejlesztéseket válassz, javítsd a gyárak minőségét, gépeket építs, és új munkásokat alkalmazz. Fizethetsz pénzt is, hogy javítsd a részvényeidet, és kölcsönt vehetsz fel, ha több pénzre van szükséged a termelési költségekhez. Az akciók fázisa után fejlesztheted képességeidet a játékos tábládon lévő fejlődésjelzőid előretolásával, vagy elveheted a rendelkezésre álló fejlesztőkártyák egyikét.
Ezután kezdődik a termelési fázis, ahol minden játékos, akinek van az aktuális áruból egy gyára, termeli ezeket az árukat. A piac az általános kereslet függvényében ingadozik, így a kereslet alacsonyabb lehet, mint az aktuális árud értéke, ami csökkenti a profitodat. A munkásokat meg kell fizetni, a gépeket pedig rendszeresen karbantartani kell, így a nyereség helyett esetleg veszteséges lehetsz. Ha egy áruból eleget adsz el, az javítja a részvényed értékét, és bónuszok járnak a legnagyobb vonzerőért. Végül, ha nem tudod eladni az árudat a hazai piacon, elszállíthatod a tengerentúlra, vagy raktározhatod a későbbi fordulókra.
Az utolsó évtized utolsó fordulója után a játék véget ér. A játékosok ekkor eladják a raktáraikban maradt árukat, a felvett kölcsönök számával csökkentik a részvényeik számát, és a személyes szállítási pályájuk alapján csökkentik a részvényeik értékét. Ezután minden játékos megszorozza a részvényei számát a részvényértékével, hogy meghatározza a végeredményét. A legmagasabb végeredményt elérő játékos nyeri a játékot.