Ez a játék egy kitalált és gyakran kegyetlen fantáziavilágban játszódik. Úgy tervezték, hogy erkölcsileg kihívást jelentő helyzetek és nehéz döntések elé állítson. Sok dilemma, amivel szembe kell nézned, olyan érzékeny témákkal kapcsolatos etikai és erkölcsi döntéseket tartalmaz, amelyek felboríthatják a te vagy a veled játszó emberek érzékenységét , mint például az igazságtalanság, az erőszak, a rabszolgaság és a diszkrimináció. A játék időnként kellemetlen választás elé állít, hogy mit gondolsz, mi a helyes. helyes és aközött, ami a legjobb a győzelemhez. . Ne feledje, hogy ez egy igazságos játék , és egy kitalált karaktert játszol. Még akkor is, ha a játék világa követi a valós világ elemeit, semmit sem szabad valóságosnak venni.
A király dilemmája egy egyedülálló interaktív elbeszélői élmény, amely több elágazó történetszálat tartalmaz, amelyek számos lehetséges befejezéshez vezetnek. A játékban a kártyákat, matricákat és a játékosok képernyőit is tartósan alá kell írni, és a játéktábla is visszafordíthatatlanul megváltozik a játék eseményeinek alakulása során. A játszható játékok száma véges, és a kaland során hozott döntéseitől függően változik majd. Átlagosan körülbelül 15 órányi játékidőt fogsz játszani, ami körülbelül 15 játéknak felel meg. Amikor a történet a végére ér, a játéknak vége, és nem lehet újraindítani, és az elejéről újrajátszani.
Megjegyzés: Ahhoz, hogy a A király dilemmája™ játékélményét a legteljesebb mértékben élvezhesse, erősen javasoljuk, hogy mindig ugyanazzal a csoporttal játsszon.
Nem jelent azonban problémát, ha egy adott játékos kihagy egy néhány játékot.
A játék több ház képernyőjét is biztosítja, mint ami mint amennyire egy meccshez szükség van, így új játékosok is csatlakozhatnak a játékhoz. egy folyamatban lévő játékhoz (összesen legfeljebb 12 főig).
Minden körben húznak egy kártyát a "Dilemma-pakliból", és átélik a játék történetét, ahogy az kibontakozik. Minden kártya egy-egy problémát vet fel, amelyet a Tanácsnak kell megoldania a király nevében. A király belső körének tagjaiként a ti döntéseitek határozzák meg a történet előrehaladását és a királyság sorsát. Minden esemény csak egyszer történik meg: megvitatod és alkudozol a többi játékossal, majd végül döntést hozol, ami meghatározza a végeredményt, előreviszi a játék történetét, és esetleg további eseményeket szabadít fel.
A királyságot fenn kell tartanod, miközben a saját házad számára is előnyökre kell törekedned; ez a hatalmi harc háborúba, éhínségbe vagy lázadásba sodorhatja a királyságot, de teremthet gazdagságot és jólétet is. Ez a te döntéseidtől függ! A helyzet az, hogy minden döntésnek következményei vannak, és ami jó a királyság egészének, az lehet, hogy rossz a családodnak...
A nagyobb jó érdekében cselekszel, vagy csak magadra gondolsz?