Mah Jong társasjáték vörös díszdobozban

Raktárkészlet: NINCS
Mah Jong társasjáték vörös díszdobozban

Mah Jong készlet, 22*17*12 mm-es csont hatású kövekkel, vörös díszdobozban.
Doboz mérete: 28*19,5*4 cm
A Mah Jong célja bizonyos kombinációkat kirakni a köveken szereplő jelekből, számokból. A játékszabályt lejjebb találod.
A Magyar Mahjong Szövetség oldalán sok érdekességet találsz.
http://www.mahjong.hu/?page_id=245&lang=hu

9 490 Ft
Nincs raktáron
Értesítést kérek, ha újra lesz raktáron
Kedvencekhez
Ajánlom
Nyomtat
Kérdés a termékről
Részletek
Adatok
Vélemények
Részletek

A Mah jong játék eredete és történeti fejlődése:

 

Mah-Jong, vagy Mah-Tsiong, ahogy Ning Po városában kiejtik, ahol nevét és mai alakját nyerte, nyolc évszázadon keresztül, mint kártyajáték volt Kínában divatos. Azért érdekes röviden vázolni eredetét, mert éles világosságot vet arra, hogy a kínai birodalomban történelmi események és egyéniségek hogyan válnak népszerűkké.

A Shoeay 'Hoo ban, a legendák könyvében, mely Oroszlánszívű Richárd idejében íródott és a Sung dynastia alatti forradalomról szól, le van írva, hogy 108 forradalmár Sung Kiang vezetése alatt hogyan talált menedéket a sziklás Ling 'Ho Bah szigeten. Ez a forradalom és az utána következő küzdelmek a kínai történelem egy kisebb hősi korszakát alkotják. A 108 hős iránti kegyeletből, hogy emlékük és vitézi tetteik feledésbe ne menjenek a birodalom széltében, hosszában, az akkoriban igen elterjedt kártyajátékok egyes lapjait az ő neveikkel látták el.

Kína a legtöbb nyugaton ismert játéknak a hazája. Például a sakkjátékról említés történik a T''ung Chien Kan Mu-ban, ahol keletkezésének évét Krisztus előtt 154-ben állapítják meg.

A különböző kártyajátékok nemsokára egy játékká tömörültek, melynek 108, a forradalmárok számának megfelelő lapja volt. Ily módon mindennapos lett nevük hangozása, élményeik és hősi cselekedeteik szájról-szájra jártak és számos színjátéknak szolgáltak tárgyul, éppen úgy, ahogy a nyugati világ hőseinek neveit és nemes tetteit énekek és mesék, később pedig a nyomtatott szó örökítette meg. Az idők folyamán az eredeti játékhoz sok változat járult, helyenként különféle elnevezést kapott, de alapvető szabályai nagyjában és egészében változatlanok maradtak; ma is úgy játszák, ahogy játszotta évszázadokkal ezelőtt Kínában minden férfi, nő és gyermek, a tenger partjától a távol nyugatig és a legszélsőbb északi határig.

A Mah-Jang mai alakja Ning-Po városából származik, mely elefántcsont-faragóiról híres. Itt a 108 hős nevét elefántcsont-lapocskákra vésték és bambusznád hasábokat illesztettek mögéjük. Így a könnyen tönkremenő kártyalapok elpusztíthatatlan játékkövekké változtak. Ning-Po-ban nyerte a játék mostani, nevét: veréb = Mah Tsiong, arról a madárról mely négy kövön ábrázolva van. Ezen a néven ismeretes általában, tájszólások szerint különböző módon kiejtve.

Mindazonáltal az európai közönség számára ismeretlen maradt volna, különös vonzóereje és azon lehetőségek ellenére is, amelyeket a leleményes ügyesség gyakorlása nyújt, ha, ahogy mondják, egy Walker nevű angol mérnök ki nem találja azt az egyszerű kulcsot, amellyel a játék rejtélyeit az egész világ számára megnyitotta. Úgy látszik sokat játszotta a játékot és alaposan ismerte a kínai jeleket. Úgy gondolta, hogy igen érdekes játék volna felesége, gyermekei és sanghai-i barátai számára. Miután azok nem tudták a kövekre vésett kínai jeleket elolvasni, még kevésbé puszta érintésre felismerni, mint a kínai játékosok, arra az egyszerű megoldásra jutott, hogy a lényeges megnevezéseket nyugati betűkkel és számokkal jelezze; ezáltal a játék egy csapásra hozzáférhetővé vált minden európai számára, még a gyermekek részére is, akik a számjegyeket egytől kilencig ismerik és az E, W, S, N betűket olvasni tudják. Bár a gyermekek egy est folyamán megtanulhatják a játékot, természetesen nem értékelhetik úgy, mint a felnőttek a lehetőségek tágas sorozatát, amelyek a bírálat rendkívüli gyorsaságát és szabatosságát igénylik. Éppen úgy, ahogy a bridge játékban része van a szerencsének azért, mert a kártyák födve vannak és nem egyforma értékeket osztanak ki a játékosok között, éppen így áll a helyzet a Mah-Jongnál is. A szerencse esélyeinek minden játékos egyaránt van kitéve, azonban az ügyes játékos elnyerheti a legtöbb pontot anélkül, hogy a játék tartama alatt egyetlen egy játszmát is nyert volna. A Mah-Jong-ban mindenki függetlenül játszik. Nincs szövetséges, akire tekintettel kellene lenni. Megemlíthetjük itt, hogy éppen úgy, mint a bridzsnél, a Mah-Jong-nál is az ügyességet a gyakorlat hozza meg.

Amint mondtuk a játék igen könnyen elsajátítható. Az ellenkező benyomás onnan ered, hogy sok ember az ehhez hasonló könyvet együltében olvassa el, mint valami elbeszélést. Új anyag, melyet igen sűrített alakban kell kifejezni, csak lassan fogadható be. Ezért, a félreértések elkerülése végett, igen ajánlatos minden egyes fejezet olvasásánál egy Mah-Jong játékot kéznél tartani és minden fejtegetést a megfelelő kövekkel gyakorlatban ellenőrizni. IIyen módon sokkal könnyebben megtanulhatók a játék alapelvei, mint a bridzsé.

Hozzátehetjük még, hogy éppen úgy, mint ahogy az angol birodalom összes játékosai a londoni Portland Club szabályait ismerik el irányadóknak, éppen úgy kívánatos, hogy ezen játék szabályai két mérvadó kínai szakmunka a "Mah-Jong Ta Kuan" és a "Mah-Jong Chi Nan" alapján állapíttassanak meg.

Miután a Mah-Jong eredetileg kártyajáték volt és Kína sok részében még ma is mint ilyent játszák, magától értetődik, hogy közömbös, vajon köveket vagy kártyalapokat használunk-e és ezen füzetben a kövekre vonatkozó magyarázatok éppen úgy kártyalapokra is alkalmazhatók.

 

Mahjong játékszabály >> klikk ide

 

Mahjong rövid játékszabály >> klikk ide

Adatok
Ajánlott korosztály
8 – 120 éves
Játékosok száma
4 – 4 játékos részére
Vonalkód
1
Szállítási idő
1 munkanap
Szállítási költség
990
VTSZ/SZJ
9503
Raktárkészlet
NINCS
Cikkszám
mah_jong_720408
A vásárlás után járó pontok
70 Ft
Vélemények
Legyen Ön az első, aki véleményt ír!
argep.hu