Dorada veszélyekkel teli szigetén kincsvadász expedíció indul útnak, hogy letűnt civilizációk kincseit felkutassák. Az izgalmas vadászatot az nyeri, aki a játék végére a legtöbb kincset gyűjti össze.
- Könnyed családi játék
- Sok interakció a játékosok között
- Izgalmas, feszült játékmenet
- Gyönyörű megjelenés
Díjak és jelölések:
2011 JoTa Best Artwork Audience díj
2011 Golden Geek Best Family Board Game jelölés
2011 Golden Geek Best Board Game Artwork/Presentation jelölés
A játék tartalma:
- 39 arany érme (összegük 63),
- 2 tengeri utazás zseton,
- 1 Kezdő játékos jelző,
- 1 Felfedező bábu,
- 1 BigFoot bábu,
- 1 Leviathan bábu,
- 16 Felfedezés zseton (14 bézs, 2 piros),
- 112 kaland lap,
- 6 refencia kártya,
112 célkártya:
- 18 kezdő kincses lap,
- 54 sima kincses lap,
- 18 átok kártya,
- 22 végzet lap
Az Isla Dorada társasjáték egy igen könnyed hangvételű, és könnyen emészthető társasjáték. A hangulat magával ragadó, a szabályok nem bonyolultak, a játék megnyeréséhez viszont nem árt, ha szorult az emberbe némi önzés, és a másokkal való kitolás képessége.
A játékosok a teljes expedíciót jelképező figurát próbálják irányítani úgy, hogy a lehető legtöbb önző céljukat teljesítsék a veszélyekkel teli szigeten.
A játék kezdetén minden játékos kap 10 aranyat (melyet okosan be kell osztani, hiszen ezzel a mennyiséggel kell végig gazdálkodni) és néhány kártyát. Kincs kártyákat, Átok kártyákat (ezek plusz és mínuszpontokat érnek) és Végzet kártyákat (melyek bizonyos feladatok teljesítéséért adnak pontokat), valamint a mozgáshoz (és az egymással való kiszúráshoz) elengedhetetlen Kaland kártyákat.
A játék legalább 16 körön keresztül zajlik, hiszen az expedíció minden új, még sosem látott helyszínen letesz egy jelzőt a 16ból, amelyek ha elfogynak, akkor véget ér a játék. Ezalatt a 16 kör alatt viszont rengeteg minden történhet.
Minden kör a licitálással kezdődik, amely során a játékosok a Kaland kártyáikkal licitálva eldöntik, az expedíció melyik irányba haladjon tovább. A különböző típusú utakon különböző kártyákkal (közlekedési eszközökkel) lehet haladni, így pl. egy sivatagi úton csak tevével, esetleg a jokerként használható zeppelinnel vagy sárkánnyal lehet licitálni.
Miután eldőlt, hogy hova lép tovább az expedíció, a játékosok a célállomáshoz tartozó kincseiket és átkaikat (plusz- és mínuszpontjaikat) beváltják. A negyedik és kilencedik helyszínjelző feltétele után a játékosok új kincskártyákat kapnak, hogy a játék második és harmadik harmadában is folyamatosan új célok legyenek, melyeket el kell érni.
A játék végén a beváltott kincs- és átokkártyákért járó pontokon felül szintén pontot érnek még a megmaradt aranyak és a teljesített Végzet kártyák is.