Új Jelszó Kérése
Új Jelszó Kérése
Termékajánló
Szállító partnereink


 

Termék Részletek


Gigamic Yamy kártya társasjáték

-13%
Raktárkészlet: NINCS
Gigamic Yamy kártya társasjáték
  • Gigamic Yamy kártya társasjáték
  • Gigamic Yamy kártya társasjáték
  • Gigamic Yamy kártya társasjáték
2 510 Ft
Akció: 2 180 Ft2180
Kezdete: 2016.05.12   A készlet erejéig!
A termék átmenetileg nincs raktáron!
Kérjük hívja ügyfélszolgálatunkat, vagy érdeklődjön e-mail útján!

A Yamy kártyajátékban mindenki öt mókás, dobókockát idéző kártyát tart a kezében, és cserével próbál olyan kombinációt elérni, amit még nem teljesített: két párt, triót, 1-eseket, 2-eseket és így tovább… Ha a célunkat kitalálják, a többiek igyekeznek megakadályozni. Ha valaki már kirakta a lapjait, próbáljunk gyorsan sok pontot szerezni! A Yahtzee izgalma, a römi feszültsége és a póker blöffjei egyben!

  • A játék tartalma :
    96 darab 1-től 6-ig számozott kártya négyféle színben (mindenfajta kártya négyszer fordul elő), 5 pontozólap, 5 ceruza. 

    A játék célja :
    A játékosok megpróbálnak kirakni egyet a 12 lehetséges lapkombináció közül, hogy megkapják az érte járó pontokat. Az a játékos nyer, akinek a 12. játszma végére a legtöbb pontot sikerül összegyűjtenie.

    A lapkombinációk:
    Figyelem! Egy kombinációhoz nem szabad teljesen egyforma (azonos színű és értékű) kártyákat felhasználni. Például két piros 6-os és egy zöld 6-os csak egy párnak számít és nem egy drillnek. Két piros 4-es pedig együtt („azonos érték” kombináció figyelembe vételekor) csak 4 pontot és nem 8-at ér. 
    Azonos érték 1, 2, 3 vagy 4 különböző színű, azonos értékű lap. A kombináció értéke a kártyákon szereplő pontok összege (pl. egy 2-es 2 pontot, két különböző színű 4-es 8 pontot, három különböző színű 1-es 3 pontot, négy különböző színű 5-ös pedig 20 pontot ér).
    Két pár 2 pár (egy pár két különböző színű, azonos értékű lapból áll). 
    Drill 3 különböző színű, azonos értékű lap. 
    Full Egy pár és egy drill. 
    Sor 5 nem feltétlenül azonos színű, egymást követő lap. 
    Négyes 4 különböző színű, azonos értékű lap. 
    Szín 5 azonos színű, eltérő értékű lap.

    A játék előkészítése:
    Minden játékos kap egy pontozólapot és egy ceruzát. A pontozólapokat az egész játék során mindenki számára látható módon kell használni. Minden játszmában más oszt, a játékosok 5-5 kártyát kapnak. A maradék kártyákat lefordítva az asztalra tesszük, ezekből lehet majd húzni.

    Egy játszma menete: 
    Az osztótól balra ülő játékos kezd, majd az óramutató járásával megegyező irányban követik egymást a játékosok. Mindenki megpróbál egy olyan kombinációt kirakni, amit az előző játszmák során még nem sikerült teljesítenie. 

    Az éppen soron lévő játékos három lehetőség közül választhat: 
    Húz egy lapot a húzópakliból, majd eldob egyet a kezében lévő kártyák közül. Az eldobott lapot képpel felfelé fordítva maga elé helyezi a dobópaklija tetejére. Ezután a következő játékoson a sor.
    Elveszi a legfelső lapot valamelyik játékostársa dobópaklijából, majd eldob egyet a kezében lévő kártyák közül. Az eldobott lapot felfordítva maga elé helyezi a dobópaklija tetejére. Ezután a következő játékoson a sor.
    Kiteríti a lapjait, és közli, hogy melyik kombinációt teljesítette. Ekkor azonnal véget ér a forduló, és mindenki bejelöli magának azt a lapkombinációt, amit a kezében lévő lapokból ki tud tenni, vagy áthúz egy olyat, amit még nem teljesített. 
    Először mindig húzni kell, utána lehet csak lapot eldobni. 
    Egy körön belül nem lehet egyszerre húzni és kiteríteni a kézben lévő lapokat. Ilyenkor meg kell várni a következő kört.
    Ha valaki felfedi a lapjait, akkor azonnal vége a fordulónak, és minden játékos kiteríti a kezében lévő kártyákat. 
    Ezután mindenki feljegyzi a pontozólapjára az adott játszma során elért eredményt, vagy ha nem sikerült megfelelő kombinációt kiraknia, kihúz egyet azok közül, amelyeket még nem tudott megvalósítani. Minden forduló végén be kell írni, vagy ki kell húzni egy kombinációt. Tehát összesen 12 játszmából áll a játék. Azonos értékű lapoknál az elért pontszámnak megfelelő számot kell megjelölni. 

    Példa: egy zöld 3-as, egy piros 3-as és egy sárga 3-as kijátszása esetén a 9-est kell bejelölni a 3 azonos értékű kártyához tartozó négyzetben. Ebben az esetben akár a Drill négyzetet is választhatta volna a játékos. 

    A pontok felírása után összeszedjük a kijátszott és eldobott lapokat, és a húzópakli alá helyezzük őket. Az előző játszma osztójától balra ülő játékos mindenkinek oszt 5 lapot, és ezzel megkezdődik a következő játszma. 

    A játék vége:
    A 12. játszma után a játékosok összeszámolják a pontjaikat. Akinek sikerült az azonos értékű lapokból (a pontozólap felső sora) legalább 52 pontot összegyűjtenie, 40 jutalompontot kap. Az azonos értékű lapokból összegyűjtött pontokat és az esetleges jutalompontokat hozzáadjuk az alsó sorban elért pontokhoz. Az a játékos nyer, akinek a legtöbb pontot sikerült így összegyűjtenie. 

    Kiemelten fejlesztett készségek: 
    ◗ logika ◗ kombináció ◗ taktika
  • Ajánlott korosztály 
    7 – 120 éves
    Játékosok száma
    2 – 5 játékos részére
    Márkanév
    Gigamic
    Játék nyelve
    magyar leírással
    Játékidő
    30 perc
    Szállítási idő 
    1 munkanap
    Szállítási költség 
    790 Ft
    VTSZ/SZJ
    9504
    Raktárkészlet
    NINCS
    Cikkszám
    400110
Webáruház készítés
Weboldalunk további használatával jóváhagyja a cookie-k használatát az adatvédelmi nyilatkozatban foglaltak szerint.